O mnie

Witajcie, mam na imię Beata i serdecznie zapraszam na mój blog. Posiadam wiele pasji i ciągle uczę się czegoś nowego. Rękodzieło i jego różne techniki takie jak decoupage, papierowa wiklina i biżuteria oraz fotografia to moje hobby. Będzie mi bardzo miło jeśli zostawicie pod moimi postami krótki komentarz.

Obserwatorzy

wtorek, 19 listopada 2013

"Kute srebro" i szkatułka na biżuterię ...

Jak co roku 4 grudnia wybieram się na imieniny do mojej przyjaciółki Basi. I właśnie z tej okazji przygotowałam  szkatułkę na biżuterię wykonaną techniką "kutego srebra" . Szkatułka będzie jednocześnie opakowaniem na biżuterię, którą wykonam w prezencie dla Basi.  Dla Was również przygotowałam krótki kursik w jaki sposób wykonać taką szkatułkę i mam nadzieję, że kursik będzie  zrozumiały i nie będziecie miały z nim problemów .  Oto moja szkatułka :
Ta biała koronka na wieczku spełnia rolę kieszonki, w której można przechować jakiś maleńki drobiazg



"Kute srebro" - kursik na szkatułkę

Do wykonania potrzebne będą :
Spożywcza folia aluminiowa, taka zwyczajna w rolce
Pojemnik lub jakieś pudełko, może być z kartonu, drzewa lub plastiku
Bezbarwny lakier, ja używam akrylowego
Kilka pałeczek kosmetycznych
Nożyczki
Czarna farba akrylowa
Klej Magik, moim zdaniem bardzo dobrze się nadaje do przyklejania folii. Stosowałam również klej do
                  złoceń ale moim zdaniem folia bardziej się na nim ślizga
Obrazek, którym ozdobimy szkatułkę, ja przygotowałam czarno - biały
Klej na gorąco, którym wykonamy zdobienia, chociaż nie jest on konieczny

W pierwszej kolejności należy przygotować naszą folię. Odcinamy  kawałek folii, musicie ocenić  "na oko" ile tej folii będzie Wam potrzebne, to zależy od wielkości pudełka jakie macie do dyspozycji.  Folię należy mocno pognieść a później delikatnie  rozprostować aby wyglądała mniej więcej tak :
Niektórzy prostują folię używając wałka, ja osobiście tego nie robię. Kiedy mamy już przygotowaną folię, smarujemy wieczko klejem i przyklejamy obrazek :
Następnie jeśli chcemy aby nasza szkatułka miała na wieczku jakieś fantazyjne wypukłości , nanosimy klejem na gorąco esy floresy, czekamy aż klej wyschnie po czym smarujemy klejem Magik pozostałą powierzchnię pudełka .
Kiedy klej troszkę podeschnie, delikatnie nanosimy folię. Niektórzy nanoszą folię błyszczącą stroną do spodu, ja nanoszę odwrotnie czyli błyszczącą stroną do góry i matową do dołu. Moim zdaniem folia przyklejona w ten sposób mniej się ślizga. Tak naniesioną folię delikatnie dociskamy palcami a tam gdzie są jakieś nierówności pomagamy sobie pałeczkami kosmetycznymi.
W ten sposób oklejamy całe pudełko.


 
 Tak prezentuje się całe oklejone pudełko.  Oczywiście, jeśli chcemy aby wieczko pudełka było gładkie i bez
ozdób wystarczy przyciąć jeden większy kawałek folii i przykleić na całą powierzchnię. Co jakiś czas należy  ponownie dociskać folię, robimy to kilka razy. Oklejone pudełko pozostawiamy do wyschnięcia na 1-2 dni.
W międzyczasie można przygotować jeszcze dodatkowe elementy, którymi ozdobimy wieczko. Ja  zrobiłam jeszcze małe listki, które wycięłam z kartonu , ozdobiłam klejem na gorąco, okleiłam folią i przykleiłam w rogach szkatułki.
Kiedy nasze pudełko już wyschnie, nanosimy na folię czarną farbę akrylową, po czym miękką szmatką ścieramy to co nanieśliśmy. Folia zmieni wtedy swój wygląd i nie świeci się a resztki czarnej farby,które dostaną się do zakamarków sprawią, że nasza szkatułka będzie wyglądała jak ze starego, zaśniedziałego srebra.
Tak wygląda cała szkatułka po zabiegu postarzenia
Na koniec, kiedy pozostałości po czarnej farbie wyschną, lakierujemy naszą szkatułkę i czekamy aż wyschnie. I w zasadzie to już jest wszystko. Szkatułkę można jeszcze dodatkowo ozdobić, wszystko zależy od Waszego pomysłu i wyobraźni. Ja dodatkowo ozdobiłam moją szkatułkę srebrną brokatową nicią a brzegi obrazka  oraz wieczka pokryłam srebrnym brokatem, który lekko pokryłam lakierem aby brokat się nie sypał.  Mam nadzieję, że kursik będzie przydatny i  będzie dla Was inspiracją do stworzenia własnych niepowtarzalnych prac. Pozdrawiam serdecznie, Beata :)


22 komentarze:

  1. Szkatułka wspaniała, a kursik bardzo pomocny, na pewno skorzystam, dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne to pudełko, Twoja przyjaciółka z pewnością będzie zadowolona :) Kurs, jak dla mnie jasny i logiczny, gdybym chciała zrobić coś podobnego, to bez problemu uczyniłabym to po Twoich wskazówkach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Beatko szkatułka prześliczna, portret damy ( zalotnej , romantycznej i zmysłowej) cudownie się tutaj odnajduje i wkomponowuje. Przyjaciółka będzie zachwycona z prezentu!!! Pozdrawiam w dniu słotnej jesieni i życzę Ci pogody ducha, radości dziś i nie tylko!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow ! jestem zakochana w tym pudełku. Mam zdjęcie czarno białe , które trzymałam do decupage, ale teraz wiem,że wykorzystam je na pudełeczko według Twojego kursu. Czy zamiast kleju na gorąco można użyć masy do zdobień takiej jak używamy w decupagu ? Super kurs, kocham Cię Beatko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ino i cieszę się, że kursik Ci się podoba. Zamiast kleju również można użyć masy do decoupagu lub zwykłej szpachlówki. Tylko po wyschnięciu musiałabyś ją trochę wygładzić papierem ściernym gdyby była chropowata. Można również przyklejać małe ozdobne kwiatki, gwiazdki, itp. wycięte ze sklejki lub drzewa, które można kupić u stolarza. Może się zdarzyć, że w czasie przyklejania folia może się nieznacznie rozerwać. Jeśli jest to jakiś niewielki fragment to tego nie naprawiam, zostawiam tak jak jest. W czasie malowania czarną farbą miejsce w którym rozerwana jest folia zostaje pokryte czarnym kolorem i problem zostaje rozwiązany. Pozdrawiam i przesyłam buziaki :)

      Usuń
    2. Dzięki Beatko :) Jestem na etapie szukania pudełka .

      Usuń
  5. Szkatułka jest wspaniała:) Dziękuję za kursik z którego zapewne skorzystam. Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Beatko, jestem pod wrażeniem. Pudełeczko prześliczne. Bardzo dziękuję za kursik.
    Może kiedyś z niego skorzystam.
    Twoje prace zawsze mnie zachwycają...
    Wyobrażam sobie zachwyt twojej koleżanki.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale extra pudełeczko,kursik fajny,na pewno wykorzystam inspiracje,dziękuję:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowna szkatułka i bardzo fajny kursik. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały prezent taka szkatułka i z zawartością.:)
    Dziękuję za kursik :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. WOW! nieziemska! Uwielbiam takie klimaty:) W wolnej chwili z pewnością skorzystam z kursiku:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super kursik :)) Może też zrobię taką szkatułkę? :))

    Pozdrawiam,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  12. Szkatułka piękna i nieco tajemnicza:) Kurs świetny i inspirujący! Dziękuję Ci i na pewno skorzystam:)

    Pozdrowienia!:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny zrobiłaś prezent!!!! Dzięki za kursik:))) Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj Beatko ja zostawię tu ślad nie krótki już się do ciebie wprowadziłam pospacerowałam bardzo ciekawy prowadzisz blog masz dużo zainteresowań zupełnie jak ja dodałam się do twych obserwatorów i wklejam link twego bloga u mnie na pasku bocznym aby cię nie zgubić zapraszam cię do mnie oraz do wspólnego odwiedzania i wymiany doświadczeń i będzie mi bardzo miło jak mnie odwiedzisz i ci się u mnie spodoba - a pomysł na tę szkatułkę zabieram i za chwilkę choć mam bardzo dużo prac zaczętych w przeróżnych technikach będe modzić takie cudo bo kocham wszystko co vintage i oryginalne a ty właśnie takie prace tworzysz a i widzę u ciebie kilka mi znajomych dobrze twarzy - tylko nie pytaj skąd przybywam bo na stare lata mnie skleroza opanowała to powiem szczerze - nie pamiętam , ale się rozpisałam - buziaczki ślę wielkie Marii

    OdpowiedzUsuń
  15. Witam Cię bardzo serdecznie i cieszę się ogromnie, że do mnie zawitałaś :) Z niecierpliwością czekam na Twoją nową pracę. Pozdrawiam i buziaki przesyłam, Beata ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne pudełeczko i wspaniały kurs. Wielkie dzięki. Pozdrawiam grudniowo:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj! Wykrój na grzybka jest w poście "Na grzyby" Tam jest sam trzonek . Bo zrobić kapelusz to wycinasz dwa krążki dowolnej wielkości i zszywasz. Serwetkę szydełkową można od spodu doszyć. Spód trzonka to wymierzyłam odpowiednie kółeczko i doszyłam. Można też na spodzie ściągnąć nitkę.Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. a z tego kursu skorzystam:) pięknie to wygląda, mam nadzieję, że podołam:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Beatko z tego kursiku na pewno skorzystam, cudeńko :****

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger klimatybeaty.blogspot.com/‎